Dieta dla mózgu dla jego lepszej pracy

Co dobrze wpływa na pracę mózgu?

Mózg to niezwykle ważny narząd w ludzkim organizmie. Warto jest więc dbać o niego, by do późnej starości zachować doskonałą pamięć i koncentrację, a także zapewnić sobie doskonałą koncentrację w trakcie wykonywania codziennej pracy. Na pracę mózgu wpływa zazwyczaj kilka na pozór niepowiązanych elementów. W dalszej części artykułu opowiemy więc jak poprawić pracę mózgu?

Jakie diety dla mózgu są warte uwagi?

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, że odżywienie mózgu uzyskuje się również poprzez dietę bogatą w węglowodany złożone. Dzięki włączeniu do diety między innymi produktów zbożowych z pełnego przemiału możliwe jest utrzymanie zrównoważonego poziomu cukru we krwi, co sprzyja możliwości utrzymania koncentracji na stałym poziomie w ciągu dnia. Zbyt wysoki poziom cukru sprzyja uszkodzeniom neuronów, a zbyt niski doprowadza do ich nieodżywienia.

Witaminy dla mózgu dla szybszych efektów

Jeśli konieczna jest szybka poprawa pamięci i koncentracji, najlepiej jest zastosować odpowiednie suplementy dla mózgu. Aby uzyskać jak najlepsze efekty dobrze jest sprawdzić, jaki dokładnie jest skład danego preparatu. W większości przypadków nie można liczyć na to, że jeden produkt będzie posiadał wszystkie niezbędne witaminy dla mózgu. Trudno jest znaleźć naprawdę skuteczny środek, ponieważ zaburzenia koncentracji mogą mieć co najmniej kilka przyczyn.

Na przykład leki na dotlenienie mózgu będą skuteczne tylko w przypadku, gdy rzeczywiście w mózgu pojawiają się problemy z krążeniem krwi. Dlatego dobierając tabletki na mózg najlepiej jest wybrać te, które mają same pozytywne recenzje innych użytkowników internetu. Skuteczne i potwierdzone działanie wykazują tabletki Hustler Mind. Po ich zastosowaniu można zauważyć widoczną poprawę pamięci i koncentracji, dlatego w porównaniu do standardowych produktów ten środek warto wypróbować.

Lewa i prawa półkula mózgu – co wpływa na ich pracę?

W przypadku krótkotrwałych problemów z koncentracją warto zadać sobie pytanie, czy mózg jest odpowiednio ćwiczony na co dzień. Wykonywanie rutynowych działań prowadzi zazwyczaj do tego, że w mózgu nie budują się nowe ścieżki neuronów. Tymczasem plastyczność mózgu jest niesamowita pod tym względem. Mózg może wykorzystać inne niż zazwyczaj obszary do wykonywania starych czynności. W przypadku nowych doświadczeń budują się nowe połączenia. Pisząc lewą ręką zamiast prawej, aktywowana zostaje na przykład prawa półkula mózgu. Jest to jednak najprostsze ćwiczenie w celu poprawy pamięci i koncentracji.

Plastyczność mózgu dla uzyskania doskonałego skupienia!

Wiele osób zdaje sobie sprawę, że podstawą w przypadku chęci utrzymania odpowiedniej koncentracji i pamięci, jest odpowiednia dieta dla mózgu. Powinna ona zawierać odpowiednią ilość kwasów tłuszczowych, w tym omega-3 i omega-6 oraz DHA. Zawarte są one zazwyczaj w zdrowych rybach morskich, które żyją w naturalnym środowisku. Warto przy tym jednak pamiętać, że dostęp do takich pokarmów jest zwykle utrudniony, a w sprzedaży znajdują się głównie hodowlane gatunki ryb, które nie są tak korzystne dla zdrowia. Tymczasem neurony w mózgu potrzebują kwasów tłuszczowych, by działać we właściwy sposób.

Źródła:
  1. Z mózgiem na ty, Zofia DołęgaJustyna PłachetkaPatrycja Paczyńska-Jasińska, Uniwersytet SWPS. Wydział Zamiejscowy w Katowicach, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej. Wydawnictwo SWPS, Justyna Płachetka, 2016, ISBN: 8362443421, 9788362443420
  2. Diet — Brain Connections: Impact on Memory, Mood, Aging and Disease, Mark P. Mattson, Springer Science & Business Media, 2012, ISBN: 1461510678, 9781461510673
Możesz zostawić odpowiedź, lub trackback ze swojej strony.

5 komentarzy to “Dieta dla mózgu dla jego lepszej pracy”

  1. Karolina O. napisał(a):

    Cześć! Czy dietetycy też układają diety dobre dla mózgu? Co sądzicie?

  2. Mira napisał(a):

    Do Karolina O. – myślę, że szkoda pieniędzy na dietetyków w tej kwestii. Dieta na mózg nie jest skomplikowana do ułożenia. Po prostu wystarczy mieć małe rozeznanie, co jest dla mózgu korzystne i tyle. I to wprowadzić do jadłospisu. Nic trudnego.

  3. Malina napisał(a):

    Ew. do diety możesz wprowadzić właśnie jakieś suplementy. Ale to dietetyka naprawdę nie będzie warto iść. :]

  4. Karolina O. napisał(a):

    Dobra, dzięki serdeczne. To może ktoś z Was używał tego Hustler Mind i będzie w stanie podzielić się swoją opinią?

  5. admin napisał(a):

    Bardzo pouczający artykuł, dobrze, że w internecie można coś takie znaleźć ^^

Zostaw odpowiedź

Uruchomione dzięki WordPress