Jakie witaminy na pamięć i koncentrację wybrać?

witaminy na pamięć i koncentrację

Obecnie wiele osób decyduje się na zakup takich preparatów jak suplementy na pamięć i koncentrację. Tego typu środki zawierają zazwyczaj zestaw potrzebnych witamin i minerałów. Powinny być one dopasowane przede wszystkim do wieku danej osoby. Głównie dlatego, że dzieci i młodzież mają inne zapotrzebowanie na tego typu substancje, niż osoby dorosłe i starsze. Jak wybierać witaminy na pamięć i koncentrację?

Przy wyborze witamin na pamięć bądź czujny!

W przypadku takich preparatów jak witaminy na pamięć i koncentrację dla dzieci, warto zwrócić uwagę, czy dany preparat zawiera witaminę D. Choć ta witamina kojarzona jest przede wszystkim ze zdrowym układem kostnym, to jak donosi FoodForum, specjalistyczne czasopismo o zdrowym odżywianiu, jej niedobory mogą spowodować także inne objawy, które obejmują także problemy z pamięcią oraz obniżenie nastroju. Witaminy na koncentrację dla dzieci zazwyczaj są ogólnym preparatem witaminowym. Przez co działają pozytywnie nie tylko na umysł, ale także na cały organizm.

Preparaty na pamięć a witaminy na koncentrację z grupy B

w większości przypadków zawierają przede wszystkim witaminy z grupy B. Niedobory tych substancji najczęściej są powodem problemów z zapamiętywaniem. Witaminy z grupy B to również najlepsze witaminy na koncentrację. Niedobory witaminy B12 mogą pojawić się nie tylko na skutek niewłaściwej diety, ale także w sytuacji, gdy w danym momencie występuje duże obciążenie umysłowe. Dlatego ten składnik występuje nie tylko w przypadku witamin dla dorosłych, ale także jeśli chodzi o witaminy na pamięć i koncentrację dla młodzieży.

Suplementy na pamięć – alternatywa czy tylko dopełnienie?

Oprócz witamin suplementy na pamięć powinny zawierać również istotne pierwiastki. W przypadku problemów z koncentracją i pamięcią warto zainteresować się przede wszystkim tymi środkami, które zawierają magnez. Niedobory magnezu zazwyczaj powodują nadmierną nerwowość. Problemy z pamięcią mogą być również spowodowane niedoborem żelaza. Dlatego też warto jest zdecydować się na badania poziomów tych ważnych pierwiastków, zanim rozpocznie się właściwą suplementację. Innym rozwiązaniem jest wzbogacenie diety o zdrowe produkty, które również zawierają witaminy na pamięć.

Naturalne preparaty na poprawę pamięci

Tego typu suplementy na koncentrację zawierają między innymi takie składniki jak miłorząb japoński, które poprawiają krążenie krwi, między innymi w mózgu, co wspomaga właściwe dotlenienie tego organu. Zioła na pamięć mogą być zażywane w formie preparatów doustnych, ale nie tylko. Obecnie coraz więcej osób kuruje się nie tylko poprzez uzupełnianie niektórych składników, ale także poprzez aromaterapię. Zioła na pamięć i koncentrację w tym przypadku to olejki eteryczne, między innymi z róży oraz rozmarynu.

Suplementy na koncentrację? Nasz wybór to Hustler Mind!

Jeśli ktoś zdecyduje się na stosowanie preparatów zawierających zioła na koncentrację, powinien sprawdzić, czy taki preparat jest rzeczywiście skuteczny i naturalny. Do takich środków należy Hustler Mind. Oprócz bardzo dobrego składu ten preparat ma wiele pozytywnych opinii. Co oznacza, że zawiera efektywnie działające składniki, takie jak wspomniany miłorząb japoński, który działa pozytywnie w większości przypadków.

Źródła:
  1. Młoda Psychologia tom 1, Tom 1 Debiuty – Wydawnictwo Liberi Libri,  Marta Maćkiewicz, Ewa Drop, Wydawnictwo Liberi Libri, 2012, ISBN: 8363487074, 9788363487072
  2. The Medication Question: Weighing Your Mental Health Treatment Options, Ronald J. Diamond, W. W. Norton & Company, 2011, ISBN: 0393707385, 9780393707380
Możesz zostawić odpowiedź, lub trackback ze swojej strony.

5 komentarzy to “Jakie witaminy na pamięć i koncentrację wybrać?”

  1. Kaja napisał(a):

    Już parokrotnie trafiłam na wzmiankę o tym Hustler . Bardzo bym chciała poczytać o nim coś więcej. Gdzie mogę to zrobić? 🙂

  2. Tadi napisał(a):

    Podbijam! Mnie ten Hustler Mind też zaciekawił. Bardzo sobie cenię naturalne preparaty.

  3. Pipi napisał(a):

    Mój poziom skupienia bardzo się poprawił od kiedy nie piję alkoholu zbyt często. Pozwalam sobie na jakiś cydr dwa razy na miesiąc. Dążę do tego, aby wyeliminować go całkowicie 🙂

  4. Maja napisał(a):

    Pipi – trafna uwaga. Alkohol bardzo wpływa na zdolności koncentracji i pojemność pamięci. Ja do tego medytuję, żeby oczyścić swój umysł. Skupienie wtedy bardzo wzrasta

  5. ZBCH napisał(a):

    Miłorząb japoński to naprawdę złoto, jeśli chodzi o poprawę skupienia. Polecam go serdecznie wszystkim. (:

Zostaw odpowiedź

Uruchomione dzięki WordPress