Ćwiczenie pamięci, które warto wykonywać

;jak ćwiczyć koncentrację

Zdarza się Wam słuchać czegoś, czytać artykuł, bądź brać udział w jakimś wydarzeniu, ale kilkanaście sekund później zdajecie sobie sprawę, że praktycznie nic z tego nie pamiętacie? Wiele osób zastanawia się wtedy jak ćwiczyć pamięć, a także jak zwiększyć koncentrację. Wiąże się to przeważnie z tym, że bezwiednie zaczynamy myśleć o różnych sprawach, problemach i wydarzeniach, z którymi na co dzień się zmagamy. Jest to skutkiem braku umiejętności utrzymywania swojej uwagi przez dłuższy czas na jednej konkretnej rzeczy. Należy pamiętać, że koncentrację bardzo łatwo jest ćwiczyć i rozwijać. Dlaczego warto to robić? Odpowiedź jest prosta. Dzięki temu nasza nauka i praca będą bardziej efektywne. Poprawi też to nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Jak się zabrać za ćwiczenia pamięci? 4 zasady

  1. W pierwszej kolejności należy zadbać o odpowiednią dietę. Zalecane jest wypijanie minimum 2 litrów wody dzienne. Sama dieta za to powinna być bogata w świeże warzywa, owoce oraz ryby.
  2. Należy wdrożyć odpowiednie ćwiczenia, dzięki którym dotlenimy nasz mózg, więc łatwiej będzie nam zapamiętywać nowe rzeczy. Idealna będzie tu joga, pilates, czy medytacja.
  3. Koniecznie trzeba też pilnować przerw. Gdy nasze myśli zaczynają kierować się w inną stronę to znak, że czas na przerwę. W tym czasie można np. wykonać ćwiczenia dotleniające.
  4. Kolejną istotną rzeczą jest sen. Musimy go dostarczać w odpowiedniej ilości godzin, aby nasz organizm miał czas na pełną regenerację.

Ćwiczenia na pamięć idealnie poprawiają koncentrację!

Można wykonywać ćwiczenia mające na celu poprawę koncentracji. Może być nimi np. pisanie krótkich tekstów. Dzięki temu poprawiny także umiejętność zwięzłego formułowania myśli.

Ważnym aspektem jest także pozbycie się, bądź odizolowanie się od różnych bodźców, które rozpraszają uwagę. Są nimi wszelkiego rodzaju urządzenia i gadżety powodujące hałas w naszym otoczeniu. Zdarza się także, że przeszkodą w skoncentrowaniu się na danym problemie stają się nasze własne myśli, gdyż zaczynają one krążyć wokół rzeczy, które nie są związane z tematem.

Ćwiczenia na koncentrację odpowiedzią jak ćwiczyć umysł!

Niewiele sięo tym mówi, ale zasada, która mówi, że w zdrowym ciele zdrowy duch obowiązuje w dwie strony. Mało realne jest uzyskanie zdrowego ciała mając  Możemy tego dokonać poprzez kilka czynników:

  • Odpowiednie zaplanowanie celu, który chcemy osiągnąć, a także czasu w jakim tego dokonamy.
  • Przed rozpoczęciem zadania trzeba porządnie sobie wytłumaczyć, dlaczego zadanie, które będziemy wykonywać jest dla nas tak ważne.
  • Koncentrację dużo łatwiej będzie utrzymać, jeśli zmotywujemy się czymś do tego, np korzyściami, które osiągniemy po wykonaniu zadania.
  • Ostatnie, a zarazem najważniejsze, czyli pozytywne nastawienie. Dzięki temu koncentracja stanie się dla nas przyjemnością, a nie czymś uciążliwym.

W celu poprawienia naszej koncentracji i pamięci, można wspomóc się kaparami z różnych ziół. Są nimi m.in. żeń-szeń, eleuterokok kolczasty, melisa lekarska czy miłorząb japoński.

Co jest dobre na pamięć i koncentrację? Domowe sposoby!

Mozna wspierać pamięć i koncentrację poprzez aromaterapię. Olejkami eterycznymi można wykonywać masaż, okłady, bądź kąpiele. Świetnie nadaje się do tego bazylia, bób tonka, cyprys i cytryna. Korzystanie z olejków o świeżych, ziołowych zapachach nie tylko pomaga w koncentracji, ale także pozytywnie wpływa na nastrój i zaburzenia snu. Ma też działanie uspokajające i ożywiające umysł.

Źródła:
  1. Memory Training: Improve Your Memory at Work and School, Benjamin J. Lineberry, Independently Published, 2018, ISBN: 1976895758, 9781976895753
  2. Trening pamięci: zabawy rozwijające koncentrację, wyobraźnię i pamięć, Sylwia Tajchman, Wydawnictwo Literat, ISBN: 8378986470, 9788378986478
Możesz zostawić odpowiedź, lub trackback ze swojej strony.

6 komentarzy to “Ćwiczenie pamięci, które warto wykonywać”

  1. mona34 pisze:

    Ćwiczenia są naprawdę świetne na zresetowanie umysłu. Wszystkim polecam nawet poćwiczyć trochę w domu. Alternatywą mogą być spacery, tu przy okazji mózg się dotlenia ^^

  2. Mariiola pisze:

    Akurat jest sezon na świeże warzywa, dlatego zaopatruję się w nie na potęgę. Myślę, że tak dobra dieta zaprocentuje w przyszłości 🙂

  3. poeta6 pisze:

    Niesamowicie przydatne porady, aż podzielę się nimi z ziomkami z roku. Pozdrawiam.

  4. Malena pisze:

    Dodałabym jeszcze, że żeby podtrzymać skupienie to warto robić sobie przerwy i np. pójść wtedy na spacer, porozciągać się itd.

  5. Jędrzej K. pisze:

    Witam bardzo serdecznie.
    Na skupienie mi pomaga zmiana miejsca, w którym pracuję (jeśli istnieje oczywiście tylko taka możliwość).
    Pozdrawiam wszystkich.

  6. Gio pisze:

    Na natrętne myśli jest jeden sposób, chociaż przez wielu negowany. Chodzi o medytację 😛 Jeśli człowiek nauczy się medytowania to bycie tu i teraz i mega skupienie przyjdzie samo.
    Piątczka.

Zostaw odpowiedź

Uruchomione dzięki WordPress